Numizmatika
- Državni praznik dan slovenskega športa (2023)
- 110. obletnica rojstva slovenskega pisatelja Borisa Pahorja (2023)
- 150. obletnica rojstva slikarja Matije Jame (2022)
- 30. obletnica državnosti Republike Slovenije (2021)
- 300. obletnica Škofjeloškega pasijona (2021)
- 30. obletnica plebiscita o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (2020)
- 100. obletnica priključitve Prekmurja k matični domovini (2019)
- 100. obletnica konca 1. svetovne vojne (2018)
- 100. obletnica Majniške deklaracije (2017)
- 150. obletnica Rdečega križa na Slovenskem (2016)
- 500. obletnica prvega slovenskega tiskanega besedila (2015)
- 200-letnica rojstva fotografa Janeza Puharja (2014)
- 300. obletnica velikega tolminskega punta (2013)
- 100. obletnica osvojitve prve olimpijske medalje (2012)
- Evropska prestolnica kulture - Maribor (2012)
- Svetovno prvenstvo v veslanju na Bledu (2011)
- 20. obletnica samostojnosti Republike Slovenije (2011)
- Ljubljana - svetovna prestolnica knjige (2010)
- Svetovno prvenstvo v poletih v Planici (2010)
- 100-letnica prvega poleta z motornim letalom na Slovenskem (2009)
- 100-letnica rojstva slikarja Zorana Mušiča (2009)
- 250-letnica rojstva Valentina Vodnika (2008)
- Predsedovanje Evropski uniji (2008)
100-letnica prvega poleta z motornim letalom na Slovenskem (2009)
Leto 1909 je bilo polno letalskih inovacij, tehničnih rešitev in tekmovanj v trajanju in dolžini poletov. Tudi letalska navdušenca brata Edvard in Josip Rusjan sta tega leta izdelala svoje prvo letalo EDA I z dolžino 12 metrov in razponom dveh kril 8 metrov. Letalo je prvič poletelo novembra: na višini dveh metrov je letelo 60 metrov daleč. To niso bili le skoki, ampak je bil že pravi motorni polet, med katerim se je letalo dosledno odzivalo na komande. Brata Rusjan sta EDO I ponovno pripravila za letenje in 29. novembra 1909 se je letalo v poletu pri Malih Rojcah pri Gorici dvignilo 12 metrov visoko in letelo 600 metrov. Polet bi bil lahko še daljši, če bi Edvard vedel, da je z letalom vse v redu. Odločil se je za pristanek in se mirno spustil na travnik. Brata, ki sta na Dunaj redno poročala, sta v poročilu napisala, »da je med poletom letalo opisalo lep krog«. Poročevalci pa so zapisali, da je »Edvard obletel Roje z brzino 40 km na uro«. Tretjo serijo poletov sta brata nameravala opraviti 6. decembra 1909, vendar se je zgodila nesreča in letalo EDA II je bilo skoraj uničeno. Uporabne dele letala sta brata Rusjan uporabila pri gradnji letala EDA III.
Edvard Rusjan (6. 7. 1886 – 9. 1. 1911) je bil slovenski letalski konstruktor in letalec, ki je na Slovenskem prvi poletel z dvokrilnim letalom EDA I. Skonstruiral in zgradil ga je skupaj s svojim bratom Josipom. Brata Rusjan sta letala tehnično izboljševala in nastalo je najmanj šest različnih modelov. V Zagrebu sta želela ustanoviti tovarno za serijsko izdelavo in prodajo letal. Leta 1910 sta izdelala prototip letala, ki je bilo sposobno vzleteti že po 28 metrih zaleta, kar je takrat predstavljalo svetovni rekord. Na turneji po balkanskih mestih je Edvard Rusjan 9. januarja 1911 zaradi slabih vremenskih razmer strmoglavil ob vznožju beograjske trdnjave Kalamegdan in se smrtno ponesrečil. (Vir: dr. Sandi Sitar, Letalstvo in Slovenci)
Zbirateljski kovanci
Ob stoletnici prvega poleta z motornim letalom na Slovenskem Republika Slovenija izdaja zbirateljske kovance. Na kovancih je na sprednji strani prikazan del vrtečega se letalskega propelerja, na hrbtni strani pa je upodobljen Edvard Rusjan z usnjeno čelado, kakršno so nosili prvi letalci.
Avtor idejnega osnutka: Gorazd Učakar, Ljubljana.
Kovanje: Mint of Finland, Vantaa/Finska.
- Prodajne cene in razpoložljivost posameznih numizmatičnih izdelkov je razvidna na tej povezavi.